بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

آخرین نظرات

به نام گستراننده ابرها و خاموش نمودن چراغ ¬ها

چهارشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۰۸:۰۹ ب.ظ

به نام گستراننده ابرها

 

خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم می فرماید : خدا آن کسی است که بادها را می فرستد تا ابرها را به حرکت درآورند....

اشکال جدیدی که ازابرها درنقاط مختلف زمین دیده می شود ، حالات منحصر بفردی است که در گذشته ها دیده نشده است وهمین امر حیرت دانشمندان هواشناس را برانگیخته است . چرا ابرها با این صورتهای زیبا تشکیل می شوند ؟ آیا این یک روند تصادفی است یا اینکه حساب شده وهدفمنداست؟

خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم می فرماید : خدا آن کسی است که بادها را می فرستد تا ابرها را به حرکت درآورند؛ پس ابرها را هرگونه که بخواهد در آسمان می گستراند .     روم / 48

 

 


 

با تامل در این آیه کریمه می توان دریافت که این عملیات هدفمند بوده و از سوی خالق هستی هدایت می شود . دانشمندان در هر زمانی اشکال جدیدی از ابرها را رصد می کنند و این روند پایان ندارد . آن چیزی که دانشمندان هواشناس را متحیر ساخته است چگونگی تشکیل این ابرهای زیباست . بدون شک اگر این عملیات پیچیده بدون هدف و تصادفی بود ، هرگز چنین تشکیلات منظم و هماهنگی بوجود نمی آمد ؛ و این همان راهی است که ما را به سوی یک نیروی پنهان و قدرتمند راهنمایی    می کند که با برنامه ریزی و به حرکت در آوردن ذرات بخار آب باعث صعوداین ذرات وتشکیل ابرها می گردد ؛ و این نیروی پنهان کسی نیست جز ذات پاک خداوند سبحان که خود می فرماید :

آیا ندیدی که خداوند ابر را به حرکت در می آورد ؛ سپس به هم پیوند می زند وآنگاه متراکم         می سازد ؟      نور /43

---------------------

عبد الدائم الکحیل

www.kaheel7.com/fa

 

منبع:

http://news.nationalgeographic.com

خاموش نمودن چراغ ¬ها

یک پژوهش علمی جدید اثبات کرده است که روشن ماندن چراغ ها در طول خواب بر روی فعالیت بیولوژیکی مغز انسان تاثیر می گذ....


یک پژوهش علمی جدید اثبات کرده است که روشن ماندن چراغ ها در طول خواب بر روی فعالیت بیولوژیکی مغز انسان تاثیر می گذارد و منجر به ایجاد اضطراب و در نهایت چاقی می شود. به همین سبب دانشمندان توصیه می کنند که  برای حفظ سلامتی  بدن و مغز، در طول شب چراغ ها را خاموش کنید. سبحان الله. نصیحتی که دانشمندان در قرن بیست و یکم به آن رسیده اند، پیامبر گرامی اسلام (ص) چهارده قرن پیش مطرح نموده است. پیامبر اکرم (ص) در یک حدیث صحیح فرموده اند: (وقتی می خوابید چراغهایتان را خاموش کنید.) {السلسلة الصحیحة} پرسش ما این است که آیا این حدیث گواهی بر صداقت پیامبر گرامی ما نیست؟

---------------------

به قلم: عبد الدائم الکحیل

www.kaheel7.com/fa

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۱۵
111 111

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی