بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

آخرین نظرات

معجزه در زمینهء محیط زیست 1

شنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۳۳ ق.ظ

معجزه در زمینهء محیط زیست 1

رحمت نبی گرامی اسلام شامل انسانها، حیوانات، پرندگان، گیاهان و نیز محیطی که در آن زندگی می­کنیم می شود.......


رحمت نبی گرامی اسلام شامل انسانها، حیوانات، پرندگان، گیاهان و نیز محیطی که در آن زندگی می­کنیم می شود. محیط زیست یکی از نعمت های الهی است که به ما فرمان داده در حفظ آن بکوشیم و تخریبش نکنیم. نباید زمین را آلوده کنیم یا در آن ویرانی به بار آوریم و یا استفادهء ناصحیح از آن کنیم؛ زمینی که خداوند برای ما آماده و مجهز کرده تا بتوانیم بر روی آن با سعادت زندگی کنیم. زیرا عواقب زیانباری در پی خواهد داشت و امروزه عملا شاهد برخی از این عواقب از قبیل آلودگی­ها و گرم شدن زمین، بیابان زایی و تغییرات جوی هستیم. هیچ یک از اینها در زمان های پیش شناخته شده نبوده است. خداوند می فرماید:

(وَلَا تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ بَعْدَ إِصْلَاحِهَا وَادْعُوهُ خَوْفًا وَطَمَعًا إِنَّ رَحْمَةَ اللَّهِ قَرِیبٌ مِنَ الْمُحْسِنِینَ) ( در زمین پس از اصلاح آن فساد نکنید و خدا را از روی بیم و امید بخوانید. که یقینا رحمت خداوند به نیکوکاران نزدیک است.) [الأعراف: 56].

دانشمندان ثابت کرده اند که زمین هزاران سال پیش آلوده بوده و سپس قابل زیستن شده است که این مطلب با نص قرآن (بَعْدَ إِصْلَاحِهَا) {یعنی پس از اصلاح آن} نیز مطابقت دارد. یعنی خداوند متعال جو زمین را پس از آنکه اکنده از گاز دی اکسید کربن بود پاکیزه نمود.

---------------------

به قلم: عبد الدائم الکحیل

www.kaheel7.com/fa

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۱۸
111 111

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی