بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

آخرین نظرات

روز قیامت مثل آنچه طالع بینان ادعا می کنند سال 2012 نمی باشد

طالع بینان گرچه راست می گویند ، دروغ گفتند......  

اخیراً خبرهایی از زمان وقوع قیامت منتشر شده و در حقیقت سازمان فضایی آمریکا اطلاعات سری را پیرامون این موضوع مخفی نگه می دارد ...پس حقیقت امر چیست ؟ با هم میخوانیم....


اکنون اشارات زیادی به نزدیکی قیامت می شود ، اما جز خداوند کسی بر زمان برپایی آن آگاهی ندارد و تمامی خبرهایی که در رابطه با سال 2012 صفحات اینترنتی را پر نموده بیش از خبرهای مربوط به سال 2000 و ماقبل آن در باره پایان جهان نمی باشد ، حال آنکه هیچ اتفاقی رخ نداد ! واین موضوع بر این دلالت می کند که غیب را نمی داند مگر خداوند . چنانکه می فرماید : { ‏ یَسْأَلُونَکَ عَنِ السَّاعَةِ أَیَّانَ مُرْسَاهَا قُلْ إِنَّمَا عِلْمُهَا عِندَ رَبِّی لاَ یُجَلِّیهَا لِوَقْتِهَا إِلاَّ هُوَ ثَقُلَتْ فِی السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ لاَ تَأْتِیکُمْ إِلاَّ بَغْتَةً یَسْأَلُونَکَ کَأَنَّکَ حَفِیٌّ عَنْهَا قُلْ إِنَّمَا عِلْمُهَا عِندَ اللّهِ وَلَکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لاَ یَعْلَمُونَ ‏}

((‏ راجع به قیامت از تو می‌پرسند و می‌گویند : در چه زمانی  قیامت رخ می‌دهد ؟ بگو : تنها پروردگارم از آن آگاه است ، و کسی جز او نمی‌تواند در وقت خود آن را پدیدار سازد برای ( ساکنان ) آسمانها و زمین سنگین و دشوار است ( و هرگز دانش ایشان بدان نمی‌رسد ) . قیامت ناگهانی به وقوع می‌پیوندد و بر سرتان می‌تازد . از تو می‌پرسند : انگار تو از قیامت باخبری‌ ؟ بگو : اطّلاع از آن ، خاصّ یزدان است ، ولیکن بیشتر مردمان ( این مسأله و فلسفه آن را چنان که باید ) نمی‌دانند . ‏))

این آیه کریمه برای ما تأکید می کند که به راستی زمان آمدن قیامت را نمی داند مگر او ( وقت وقوع آن روشن نیست مگر برای او ) که آمدن آن نیز بدون مقدمه است ( نمی آید به سوی شما مگر ناگهانی ) ...حتی پیامبر صلی الله علیه و سلم از زمان وقوع قیامت آگاه نبود ، در حالیکه امروزه برخی طالع بینان می آیند و مدعی می شوند که از غیب اطلاع دارند و سال 2012 زمان قیامت خواهد بود !!

اخبار مبالغه شده در آن

اگر چه این مطلب خبر علمی است اما در واقع رابطه ای به علم ندارد ، بلکه فقط تنها به شکل گسترده ای در شبکه های خبری گسترش یافته و چکیده آن چنین است :

" مجله تخصصی علمی تکنولوژی « نیوساینتیست » آمریکایی تصمیم علمی گروهی از دانشمندان را مبنی بر اینکه در روزی از روزهای پایانی ماه دسامبر سال 2012 کره زمین به خاطر طوفان خورشیدی ویرانگر به گونه ای تکان می خورد که جهان را به دوران قرون وسطی بر می گرداند ؛ منتشر نمود که پژوهشگران دلیل آن را بلند شدن ذرات الکتریکی باردار از خورشید برای ضربه زدن به زمین و فضای اطراف آن به شکل دورانی منظم ذکر نمودند .

و متخصصان اشاره کردند که از نشانه های این طوفان ، مملو شدن آسمان از آتش انبوه شعله ور به همراه انتشار پایه های نوسانی سبز درخشان می باشد . آنچنانکه در افق نوسانات پرتقالی رنگ در پی هم می آید و در سرتاسر زمین بارزتر از شفق قطبی که در نیمکره شمالی کره زمین مشاهده می شود قابل رؤیت خواهد بود . "

طبعاً این خبر غیر علمی است چرا که تنها رأی شخصی یکی از دانشمندان است و دلیل علمی مستندی ندارد و در واقع این پژوهشگر منبع خبر را بیان ننموده و نگفته که بر چه اساسی این سخنان را می گوید ! و چگونه ممکن است طوفان خورشیدی که همیشه اتفاق می افتد ، از بین برنده زمین باشد ؟ و چرا قوانین فیزیکی که خالق آفرینش برای آن تنظیم نموده یکباره تغییر خواهد نمود ؟ و این ذرات خورشیدی توانایی لازم برای رسیدن به زمین و پاره نمودن پوشش اتمسفر را از کجا خواهند آورد ! با علم به اینکه یقیناً از عمر خورشید پنج میلیارد سال گذشته و در آن میلیونها طوفان خورشیدی رخ داده است ...

نظریات وهمی ... 2012 وقوع قیامت

شبکه خبری " سی إن إن " در رابطه با اخبار 2012 چنین اظهار داشت : « در حالیکه ما خبرهای مربوط به سال 2000 را در ارتباط با به پایان رسیدن جهان در خاطر داریم ، هم اکنون جریان دیگری از سوی طالع بینان در رابطه با پایان حیات در سال 2012 شروع شده . پس برخی حلول سال 2012 را همراه با بشارت به ورود به عهد جدید می بینند و گروهی دیگر آن را سال انتهای حیات کره زمین می دانند و این همان چیزی است که بسیاری از کتب آن را نقل نموده و بسیاری از شبکه های الکترونیکی ساعت تنازلی برای نشان دادن زمان متبقی تا 21 دسامبر ، که همان روز موعود باشد را بر صفحاتشان قرار داده اند .

و اشاره می کنند که این همان تاریخ پایان دوران زندگی تمدن " مایا "بوده است که قدمت آن به 5126 سال می رسد و دارای شناخت و بینش عمیق نسبت به اجرام فلکی بودند و تاکنون دلیل ذاتی انتخاب این روز به عنوان پایان جهان به خاطر رخ داد فاجعه طبیعی ، مشخص نشده و این همان چیزی است که فتیله این نظریات را درباره پایان هستی فروزان می کند .

« دیفید ستورات » مدیر مرکز " میسو آمریکا " در دانشگاه تکزاس می گوید : « اکنون بسایری از مردم معتقدند که پایان هستی با اعتقادات " مایا " مرتبط است ، و این امر درستی نیست چرا که در حال حاضر هیچ دانشمندی از فرقه " مایا " که این موضوع را ذکر کند وجود ندارد . »

از طرفی دیگر ، زمانیکه عدد 2012 را در هر یک از جستجوگرهای اینترنتی وارد کنید ، بسیاری از شبکه های وابسته به این موضوع را خواهید یافت که بعضی از آنها ارشاداتی پیرامون چگونگی نجات از آن روز را می دهند و بعضی تعلیماتی را در رابطه با آنچه باید پوشید بیان می کنند و از جمله آنها پوشیدن لباسهایی است که بر آنها نوشته شده " 2012 ...انتها " یا " 2012 ... قیامت " .

و تعدای از نظریات می گوید که در آن روز زمین چرخش معکوس خود را شروع خواهد نمود چرا که طوفانهای  زیاد خورشیدی به فوران آتشفشانها و ذوب یخ ها خواهد انجامید . و اگر معتقد باشی که ممکن است تمام این ها صحنه یک فیلم آمریکایی بسیار زیبا باشد ، حق داری . برای اینکه هالیوود توانایی ساخت آن را دارد .

 

و سعی آمریکائیان پر کردن این شائعه تبلیغاتی برای بدست آوردن بیشترین ثروت می باشد !

پس کارگردان " رولاند ایمیریک " و ستاره فیلم " جان کوزاک ، خود را برای راه اندازی فیلم 2012 آماده می کنند ، نظر به اینکه فیلم در ابتدا با نمایش راهبی که برای اعلان نزدیکی پایان جهان با شروع ذوب یخ های هیمالیا و تشکیل سیلابی عظیم که هر آنچه را در پیش رو دارد نابود می کند ، به سوی کلیسا در حرکت است ، آغاز می شود .

اما در زمینه کتاب ها ، در واقع تاکنون صدها کتاب با عنوان 2012 منتشر شده و کتابفروشی ها همچنان در انتظار عنوانهای بیشتر در خلال ماه های آینده هستند . از بین این کتاب ها ، کتاب "Apocalypse 2012 " که در آن مؤلف « لورنس جوزف » مجموعه احتمالاتی را که ممکن است در آن روز اتفاق بیفتد ، بر می شمرد . در حالیکه خود معتقد است که این روز گواه پایان جهان نیست .

و به ذکر این مطلب می پردازد که روز 21 دسامبر 2012 موافق است با روز تغییرات خورشیدی در زمستان ، به نحوی که در این روز شاهد طراز شدن خورشید با گذرگاه راه شیری خواهیم بود .

حقیقت موضوع چیست ؟

اگر به قرارگاه سازمان فضایی آمریکا « ناسا » مراجعه کنیم ، در می یابیم که آنها خبری عادی از طوفن خورشیدی را که هر 11 سال یک بار به صورت پیوسته اتفاق می افتد و با نام علمی Sunspot Cycle نامیده می شود، منتشر می کنند ...

که سال 2012 نیز زمان رویداد این طوفان خورشیدی اما به شکل قوی تر از میانگین 30 – 50 ٪ می باشد و این امری طبیعی است .

اما کسانی که با توجه به ایمانشان به افسانه های " مایا " ( تمدن قدیمی که هزاران سال قبل در آمریکا وجود داشته ) سخن می گویند ، در توافق روز موعود سال 2012 نزد آنها و بین رخداد جریان خورشیدی در آن سال فرصتی برای ترویج افکار خود یافتند ...که آمدن سالهای آتی دروغ آن طالع بینان را به دلایل مفصل ، ثابت می کند و آن اینکه این اخبار بر اساس هیچ پایه علمی جز مبالغات و مغالطات بنا نشده اند .

اخبار مرکز تحقیقات جوی UCAR

دانشمندان مرکز تحقیات اتمسفری موفق شدند اطلاعاتی از طوفان خورشیدی که سال 2012 رخ خواهد داد و در حقیقت هر 11 سال اتفاق می افتد را کسب کنند .

طوفان پیش رو به سبب تأثیر بر برخی شبکه های الکتریسیته باعث از کار انداختن برخی ماهواره ها خواهد شد و این بدین خاطر است که برخی ذرات خورشیدی همراه طوفان می توانند در این جریان از پوشش جوی عبور نموده و بر نظم اتصالات اثر گذارند ، و این تمام آن گزارشاتی است که به شکل تصویری و یا غیر آن گفته شده .

 

اگر در سخنان محققان « ناسا » تأمل کنیم متوجه می شویم که آنها جریان خورشیدی سال 2012 را در حدود 50٪ قویتر از گذشته می دانند که طبعاً اثرات جانبی را بر زمین در پی خواهد داشت ، تصویر شدت جریان طوفان سال 2012 را مشخص می کند که از جریان های گذشته قوی تر است ( با لحاظ نمودن این نکته که این جریانات خورشیدی تقریباً هر 11 سال یک بار تکرار شده و شدت و ضعف آن عادی می باشد) .

ارتفاع خطوط قرمز نشانگر میزان شدت طوفان خورشیدی است و رسم واضح می کند که طوفان خورشیدی رخ داده در سال 1958بسیار شدیدتر از آن چیزی بوده که قرار است سال 2012 اتفاق بیفتد . ( مرجع : مرکز تحقیقات اتمسفری )

خلاصه سخن

برای ما شایسته است که همچون مؤمنان ، این شایعات را تصدیق نکنیم . بله ، ما به نزدیکی قیامت اعتقاد داریم ، آنچنان که سرور مخلوقات علیه الصلاة و السلام ما را از آن خبر داده که : (بُعثت أنا والساعة کهاتین... وأشار إلى إصبعیه) ((فاصله میان بعثت من و قیامت مانند این دو است ...به دو انگشتش اشاره فرمود .))

و خداوند متعال می فرماید : ( یَسْأَلُکَ النَّاسُ عَنِ السَّاعَةِ قُلْ إِنَّمَا عِلْمُهَا عِنْدَ اللَّهِ وَمَا یُدْرِیکَ لَعَلَّ السَّاعَةَ تَکُونُ قَرِیبًا ) الأحزاب: 63  ((‏مردم از تو درباره فرا رسیدن قیامت می‌پرسند ، بگو : آگاهیِ از آن ، اختصاص به خدا دارد و بس . تو چه می‌دانی ، شاید هم فرا رسیدن قیامت نزدیک باشد . ‏))

و ما امروزه هر آنچه از وقایع ناگوار و بالا رفتن درجه حرارت و ذوب شدن توده های یخ و افزایش آلودگی در خشکی و دریا می بینیم جز علامات صغرای قیامت نیستند ، اما علامات کبری که مطمئناً رخ خواهند داد ، همان گونه که پیامبر رحمت صلی الله علیه و سلم ما را از آن مطلع ساخته ، ظهور دجال و یأجوج و مأجوج و نزول عیسی مسیح علیه السلام می باشد . و ما در انتظار آن روز هستیم که در آمدنش شکی نیست ، اما طالع بینان ( کاهنان ) را تصدیق نمی کنیم و در کسب بیشترین عمل صالح تلاش و خدمت به کتاب خدا تلاش می نمائیم و کمترین آنچه را که می توان تقدیم دین خدا نمود ، شرکت در نشر علم مفید است . چرا که دین ما دین بزرگی است که شایسته گسترش و شناساندن بخشندگی و زیبایی اش به تمام عالم می باشد .

 

---------------------

به قلم: عبد الدائم الکحیل

www.kaheel7.com/fa

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۲۵
111 111

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی