بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

آخرین نظرات

اسرار کیهان وفضا

پنجشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۶، ۰۶:۲۲ ب.ظ


اسرارکیهان وفضا 2

دانشمندان علوم فضایی ازامکان سقوط آتمسفر (جو) بر روی زمین به دلیل وزن بسیار زیادش تاکید دارند ولی قوانین بسیاردقیقی وجود دارد که این....


 

3- سقوط آسمان

دانشمندان علوم فضایی ازامکان سقوط آتمسفر (جو) بر روی زمین به دلیل وزن بسیار زیادش تاکید دارند ولی قوانین بسیاردقیقی وجود دارد که این پوشش فضایی را محافظت می کند وچنانچه هرگونه اختلالی دراین قوانین بوجودآید سبب خواهد شد که این لایه ومحتویات آن که شامل هواوابرهای سنگین می باشد ووزن آن به میلیاردها تن می رسد به سمت زمین جذب شده ودرنهایت حیات در روی زمین پایان پذیرد واین نعمتی است که خداوند متعال درقرآن کریم برای ما یادآور شده ومی فرماید :

آسمان را ازاینکه برزمین افتد نگه می دارد ؛ مگراینکه به فرمان او باشد ؛ به درستیکه خداوند نسبت به مردم رؤوف ومهربان است . " (حج/65)


4- وخورشید را به تسخیردرآورد ( مغلوب کرد)

اخترشناسان براین اعتقادند که اگربشربتواند ازتمام انرژی ای که خورشید فقط درمدت یک ثانیه ازخود تولید ومنتشر می کند استفاده کند ، این مقدارانرژی می تواند تمام انرژی زمین را درکاملترین شکل خود به مدت صدهزارسال تامین کند !!

حال با هم تامل کنیم که این خورشید تاچه مقدارانرژی تولید ومنتشرمی کند وتا چه حد خدمات رایگان که خداوند متعال به خاطرما آن رادر تسخیردرآورده پیشکش موجودات زمین می کند !! پس راست گفت خداوند حکیم هنگامیکه فرمود :

وخورشید را به تسخیردرآورد .( مغلوب کرد ) "  (رعد/2)

معنی  "سخر" در زبان عربی " هزینه کردن بدون مزد برای کاری " می باشد واین همان کاری است که خورشید برای ما انجام می دهد ! پس آیا نباید متذکراین نعمت عظیم الهی شویم ؟!


5- البروج (ساختمانها یا برجها)

خداوند سبحان درقرآن کریم می فرماید :

بزرگواراست آن خدایی که درآسمان برجهایی قرارداد . (فرقان/61)

درکلمه "بروجا" درقرآن کریم معجزه ای حقیقی نهفته است که ازحقیقتی علمی سخن می گوید ؛ حقیقتی که امروزدنیای غرب برآن می بالد وخود را اولین کاشف آن می داند ؛ یعنی " ساختارکیهانی یا ساختمان هستی ."

شگفت انگیزاین است که اخترشناسان غربی امروزه اصطلاحات جدیدی را برای این کشف به کارمی برند ؛ مثل جزایرکیهانی ، ساختمان کیهانی وبافت کیهانی ؛ زیرا آنان کشف کرده اند که میلیاردها کهکشانی که هستی راپرکرده اند به صورت بی نقشه وبی هدف درعالم پخش نشده اند ، بلکه آنها ساختمانهای محکم وبزرگی هستند که طول آنها به صدها میلیون سال نوری می رسد .

بنابراین کلمه "بروجا" ا شاره ای به این ساختمان عظیم ، محکم وحجیم دارد واین همان چیزی است که ما امروزه با تلسکوپهای پیشرفته درساختمان کیهان می بینیم وهرکدام ازاین ساختمانها ازمیلیونها کهکشان وهرکهکشان ازمیلیاردها ستاره تشکیل شده است !!

پس جا دارد که درعظمت خالق پاک وبلندمرتبه تامل کنیم ، او رابستاییم وفرمانبردار اوامرش باشیم . 

---------------------

به قلم: عبد الدائم الکحیل

www.kaheel7.com/fa

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۰۲
111 111

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی