بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

آخرین نظرات

اعجاز در زمینهء محیط زیست 4

شنبه, ۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۶ ق.ظ

اعجاز در زمینهء محیط زیست 4

در کتاب « محمد (ص)، طلیعه دار حفظ محیط زیست» آمده است: «پیامبر اکرم (ص) به گیاهان و گل ها احترام زیادی می گذاشت....


در کتاب « محمد (ص)، طلیعه دار حفظ محیط زیست» آمده است: «پیامبر اکرم (ص) به گیاهان و گل ها احترام زیادی می گذاشت. فلسفهء ایشان در برخورد با طبیعت  قبل از هر چیز فلسفه ای فراگیر و پیوسته بود، که بر پایهء پیوند اساسی و متقابل عناصر طبیعت استوار بود و مبدء آن در ایمان به این نکته قرار داشت که اگر انسان از یکی از عناصر طبیعت استفادهء نادرست کند و یا آن را به استهلاک رساند، مستقیما به تمام طبیعت زیان وارد کرده است. ایشان بر این باور بودند که همهء مخلوقات در مقابل خداوند برابر هستند و حیوانات، زمین، جنگل، چشمه های آب حقوقی دارد که باید محترم شمرده شود. قرآن نیز قرن ها پیش گیاهان را محترم داشته و آن را «کریم» توصیف کرده است، جایی که می فرماید: (أَوَلَمْ یَرَوْا إِلَى الْأَرْضِ کَمْ أَنْبَتْنَا فِیهَا مِنْ کُلِّ زَوْجٍ کَرِیمٍ) (آیا به زمین نمی نگرند که چه اندازه گیاهان با ارزش در آن رویاندیم) [الشعراء: 7].

همچنین می فرماید: (وَأَنْزَلْنَا مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَنْبَتْنَا فِیهَا مِنْ کُلِّ زَوْجٍ کَرِیمٍ) (و از آسمان آبی نازل کردیم پس به وسیلهء آن از هر نوع گیاه با ارزش رویاندیم) [لقمان: 10].

---------------------

به قلم: عبد الدائم الکحیل

www.kaheel7.com/fa

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۰۸
111 111

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی