بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

آخرین نظرات

اعجاز در زمینهء محیط زیست 8

شنبه, ۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۷ ق.ظ

اعجاز در زمینهء محیط زیست 8

پیامبر اکرم (ص) دستور داده اند که حتی در حالت جنگ نیز درختان را قطع نکنید و جنگل ها را آتش نزنید و زنان، کودکان و پیران را نکشید....


پیامبر اکرم (ص) دستور داده اند که حتی در حالت جنگ نیز درختان را قطع نکنید و جنگل ها را آتش نزنید و زنان، کودکان و پیران را نکشید... رفتار با شفقت و ملایمت با دشمنان حتی وقتی  در حالت جنگ باشیم، نشان دهندهء اوج رحمت است. ایشان همچنین مؤمنان را از آزار رساندن به موجودات زنده نهی کرده اند. به همین سبب قرآن کریم بر اهمیت همهء موجودات تاکید کرده و می گوید که آنان نیز گروه هایی مانند انسان ها هستند. می فرماید:

 (وَمَا مِنْ دَابَّةٍ فِی الْأَرْضِ وَلَا طَائِرٍ یَطِیرُ بِجَنَاحَیْهِ إِلَّا أُمَمٌ أَمْثَالُکُمْ مَا فَرَّطْنَا فِی الْکِتَابِ مِنْ شَیْءٍ ثُمَّ إِلَى رَبِّهِمْ یُحْشَرُونَ) (هیچ جنبنده ای در زمین نیست و نه هیچ پرنده ای با دو بال خود پرواز می کند، مگر آنکه گروه هایی مانند شمایند، ما چیزی را در این کتاب فروگذار نکرده ایم، سپس همگی به سوی پروردگارشان محشور می شوند.) [الأنعام: 38].

داشتن این دیدگاه نسبت به مخلوقات انسان را یکی از آنان قرار می دهد تا آنان را کوچک نشمارد، آزار ندهد و با آنان بدرفتاری نکند.

---------------------

به قلم: عبد الدائم الکحیل

www.kaheel7.com/fa

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۰۸
111 111

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی